Contentstrategie

Contentstrategie is de kunst van het plannen, organiseren en op peil houden van goede content.

Goede content is nodig

Content is het uithangbord van een organisatie.

Goede content laat zien wat een organisatie drijft, maakt direct haar meerwaarde duidelijk.

Goede content is toegankelijk is op allerlei apparaten en in verschillende situaties.

Die mensen niet frustreert maar juist helpt: bij hun zoektocht naar informatie, bij  het oplossen van problemen, of bij het uitvoeren van taken.

Maar goede content ontstaat niet zomaar. Daar moet je over nadenken, het plannen, structureren, uitvoeren en beheren. Steeds opnieuw. Dat vak heet contentstrategie.

Wanneer een contentstrateeg?

In dit soort situaties is grip op content nodig. Wat leeft waar? Wat heeft onze klant nodig? Hoe ondersteunt kan content je organisatiedoelstellingen beter ondersteunen en hoe pakken we dat aan? Hoe structureren we onze boodschap? Welke kanaal werkt het beste voor de verschillende klanten?

Een contentstrateeg stelt dit soort vragen, en helpt ze beantwoorden.